Naslov: Poslovna etika
Podnaslov: Kako razviti autentično vodstvo i izgraditi kulturu zadovoljnih i angažiranih zaposlenika programima etike i usklađenosti?
Autorica: Silvija Vig
Izdavač: CODUPO (Centar odličnosti u poslovanju), Zagreb, 2019.

Gdje? Antikvarijat Ex libris, Riva Boduli 3B, 51000 Rijeka
Kada? Četvrtak 5.3. u 19.00h

Knjigu predstavljaju:
– Silvija Vig, Ekonomski fakultet Zagreb
– Boris Popović, Alarm Automatika, PartneRi
– Boran Berčić, Filozofski fakultet Rijeka

FACEBOOK EVENT


Knjiga Poslovna etika autorice dr.sc. Silvije Vig ima 367 stranica, podijeljena je u šest poglavlja i dalje u podpoglavlja, sadrži 23 slike i 11 tablica, indeks pojmova a reference su dane u fus notama. Pisana je kao udžbenik za studente ekonomije, no bit će zanimljiva i široj čitateljskoj publici, menadžerima i poduzetnicima. Predstavlja vrlo dobru osnovu za razumijevanje poslovne etike, dobar i suvremen udžbenik. Knjiga je odlično balansirana. Autorica je iznijela onoliko etičke teorije koliko je potrebno za relevantnu analizu primjera iz prakse. Prikazane su osnovne etičke teorija. Prikaz je jasan, sažet i korektan. Pored toga, udžbenik sadrži i povijesni prikaz nastanka poslovne etike kao discipline. Knjiga je pisana pregledno, informativna je i zanimljiva. S jedne strane, izloženi su najvažniji elementi suvremene etike: Benthamov utilitaristički račun sreće, Kohlbergovi stupnjevi etičkog razvoja, osnovne ideje etike vrlina, itd. S druge strane, izloženi su najpoznatiji primjeri iz poslovne etike: Dieselgate, krediti u CHF, Mjehur Južnog mora, Poncijeva shema, Enron, itd. Uz to, autorica daje i konkretne upute za donošenje etički ispravnih poslovnih odluka, kao i za revidiranje etičkih kodeksa. Jasno, autorica ne može anticipirati sve pojedine situacije nego navodi najvažnije opće principe kojih se moramo pridržavati da bismo donijeli etički kvalitetnu odluku. Pored normativnih principa koji nam kažu kako trebamo djelovati, autorica analizira i osnovne principe deskriptivne moralne psihologije (bihejvioralne etike). Time omogućuje razumijevanje osnovnih motiva zbog kojih ljudi donose dobre ili loše odluke. Dakle, upoznaje čitatelja i s time kako trebamo djelovati, kao i s time kako de facto djelujemo. Izlaže i osnovne mehanizme utjecaja očekivanja na ponašanje: Pigmalionov, Golemov i Galatein efekt. Svakako je dobro da poslovni ljudi koji rade s ljudima i zauzimaju rukovodeće položaje u poduzećima budu upoznati s ovim psihološkim mehanizmima. Na osnovi svega navedenoga možemo reći da Poslovna etika Silvije Vig predstavlja jasnu, informativnu, suvremenu i vrlo zanimljivu knjigu.

https://www.poslovnaetika.com

Lani su u Ex librisu predstavljene dvije knjige iz etike. Jedna o meta-etici Vojka Strahovnika (Etička teorija) i jedna o medicinskoj etici Igora Eterovića (Kant i suvremena bioetika). Time predstavljanje knjige o poslovnoj etici Silvije Vig postaje dio ciklusa predstavljanja knjiga iz etike – točnije strukovnih etika. Pored toga što je mjesto prezentacije, Ex libris je i izdavač knjige Etika njemačkog autora Dietricha Bonhoeffera.

Organizatori: Antikvarijat Ex libris i Hrvatsko društvo za analitičku filozofiju (HDAF)

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *